≡ MENU

EDUARD PARMA

NAHRÁVACÍ STUDIO

Úvodní strana » Zajímavosti

Zajímavosti

 

Milan Drobný přijel do studia na kole 37 km 

20160608_112858.jpg
 

Křest CD Milana Drobného

Vychází CD "RETRO skladby vydané i nevídané". Nejdelší CD na světě - přes 5 hodin hudby a videí. Průřez tvorbou Eduard Parma za několik desetiletí.

S Petrem Hannigem jsme natočili 2 pořady o Bulharsku, které jsem navštívil v květnu 2014 .
Hudební pořady - portréty kapel a zpěváků točíme pravidelně.

 

Píseň "Žal se odkládá" je použita v seriálu Vyprávěj, díl Tábor.

 

Noční proud s Milošem Skalkou

Fenomenální český videoklip - KDE JE MÁ HOLKA ?

Rozhovor s textařem, scenáristou a publicistou Michalem Steinem 31.01.2012

Historie fotbalových šampionátů 1930 - 2014 v obrázcích a s humorem

Planeta NOVA D.J.s - EDUARD PARMA D.J.set + Mláďata King Konga v Meat - NAHRÁVKA CELÉHO VYSTOUPENÍ S FOTOGRAFIEMI

Věnuji se vyučování angličtiny a předcvičuji jógu v CAPu. 

Reportáž z CAP na ČT 1 -  asi 22. sec. Eduard Parma učí angličtinu.

Taky názor - CILICHILLI

 

Vytvářímě zkušební snímky s kontroverzní umělkyní NIKOL VANILLA.

Píseň "Žal se odkládá" so objevuje v každém pokračování seriálu ZÁKLADKA na TV Prima Family.

 

Spolupráce s Karolínou Bubelovou - modelingovou kráskou.

Rozhovor Mgr.Petra Hanniga a Eduarda Parmy na Radiu Sázava 11, a 16.6.2012.

 

Josef Poljak okomentoval SUPRAPHONline.cz 
Dívka jménem Pygmalion (a další z let 1959 -1963)
Výborné LP s nádhernou titulní skladbou Eduarda Parmy st. ,,Dívka jménem Pygmalion" zpívá Milan Martin v ČT.

 

Vítejte v Poděbradech 

Několik LP , které jsem nahrál s Jiřím Kornem

 

HOTEL CAESAR

Skladba "Life and Times of Al Capone" z alba The Lobby Meeting - je používána v norském televizním seriálu HOTEL CAESAR , který je velmi populární ve Skandinávii.

 

Letiště Praha Ruzyně

Všechna hlášení na pražském letišti jsou nahrávána v našem studiu. A uvažuje se o rozšíření do dalších jazyků - čínštiny, arabštiny,  japonštiny a dalších.

 

Vinařská cena - CD Romana Poláka "O VÍNĚ" nahrané v našem studiu - dostalo Cenu Rozhlasu

 

První český rap oslaví 30 let 

22.9. 2022 tomu bude právě 30 let, co v Londýně na firmě CODE RECORDS vyšla nahrávka českého muzikanta Eduarda PARMY Jnr. s názvem "KING KONG in HONG KONG". Tehdy se jednalo o jeden z prvních pokusů čecha o průlom na světový trh pop music.

Pro vás, kterým jeho jméno nic neříká, připomeňme jen spolupráci na projektech Hippodrom, Karya, Rave Model, Times Square, Cutmaster & MC Groove a skladby pro další a další interprety, kteří to tehdy zkoušeli s "taneční muzikou".
Deska vyšla po tom, co nahrávka zvítězila v soutěži NEW TALENT SPOT na Capital Radio v Londýně, kterou hostila známá zpěvačka Lynsey de Paul. Píseň byla vybrána z několika tisíc příspěvků a potom pravidelně hrána.

Rovněž se jednalo o první český rap a jednu z prvních nahrávek, která byla téměř výhradně vytvořena na synthezátory, ve stylu NEW WAVE. Vydavatelská firma CODE Records, chtěla stále lepší a lepší mix (výsledný zvuk), aby nahrávka byla konkurenceschopná na londýnských diskotékách, a proto se ji pokoušelo postupně smíchat několik vynikajících remixerů (u nás zvukařů) - např. Steve Lipson ve studiu Red Bus - (později producent Annie Lennox), Andy ze skupiny Nick Striker Band ve studiu TMC, ale nakonec na singlu vyšla nahrávka s mixem Nicka Sykese - blízkého spolupracovníka Cliffa Richarda - ze studia Snake Ranch. 

Singl se stal hitem na diskotékách jako EMPIRE BALLROOM na Leicester Square, kde desku jako vůbec první v Londýně hrál DJ Roy Kelly. Rozšiřovala se po klubech a vyšla i v jiných zemích např. ve Švédsku. Zaujala i posluchače v ČSSR, kde podle výkazů OSA byla hrána 5.000 krát na diskotékách v roce 1982.

 

KING KONG in HONG KONG

 

Na této adrese se objevil zajímavý postřeh z Finska o singlu  "King Kong in Hong Kong"

https://turkusynth.wordpress.com/

Besides Finland they apparently did decent synth stuff in Czechoslovakia too.

In 1982 Eduard Parma Jr. recorded this semi-futuristic novelty-disco track in Prague and with it won a talent search contest held by a London radio station. It doesn’t take much more than two brain cells to come up with a title like King Kong in Hong Kong and the cover for this single is beyond awful, but there’s something oddly likable in this track. Much of this song’s charm for me lies in the fact that when it came out in 1982 the Iron Curtain was pretty much still intact and I’m quite sure, that Mr. Parma Jr had never been to Hong Kong much less seen the movie King Kong. In my mind this single represents hope and optimism in a similar way as people’s utopistic visions of the future from the same period. For Eduard it was his ticket out of the socialist regime. (Or so I like to imagine.)

Obviously this track also goes well together with the raging Far-East-Romanticism of the early 80′s (Aneka‘s Japanese Boy, Japan‘s Visions Of China, Alphaville‘s Big In Japan, Murray Head’s One Night In Bangkok to mention but a few.)

This being a synth blog and all, King Kong In Hong Kong also makes me think about the equipment Eduard had at his disposal in the early eighties Czechoslovakia. As I have understood, western products were generally considered evil & bad in the eastern bloc and it could well be that this track was done completely with army grade communist synths from the well known Ukrainian factories. That would make this song even more of an achievement. Trying to get his russian Polivoks and Elsita synths to stay in tune for the whole duration of this track must be what made Eduard look so tired on the rear of the single cover.

Tomi / Turku Synth Club

 

UNDERTAKERS  na Ořechovce

Dobu , kdy EP jako baskytarista působil ve skupině Undertakers popisuje Jiří Odvárka v knize

"Auvajs Mejlo"   http://www.odvarka.cz/auvajs/

 

Moje učitelka hudby na devítiletce Pod Marjánkou PhDr.Zlata Fořtová - získala významné vyznamenání

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/154540-devet-vlastencu-dostalo-cenu-cesky-patriot/

 


O víně, při víně 

Velmi netradiční CD vzniklo na přání milovníků vín - degustátorů - a přátel veselé zábavy.
Víte, když Vám řekne druhý, pátý, desátý, padesátý . . . člověk " Pane Polák, ten Váš výklad o víně je opravdu zajímavý. Máte to nějak nahrané ? "
Hlavním motivem tohoto 3-letého díla s originálním bukletem je také uspokojení sběratelů vinařských suvenýrů, a to již přímým nákupem nebo jako překvapení v dárkovém setu.

Spojení výroby vína, degustování, filozofie, poezie
i humoru je v těchto tracích :
Učinkující hlasem : Janka Pfiffnerová, Radmila Parmová, Monika Svobodová, Libor Petrů, Ola Petříková, Eda Parma , Roman Polák a další degustátoři.
Sólo housle : Igor Lecián
Celé povídání je příjemně proloženo cimbálovou muzikou Jožky Severina.
Total time : 42min

Nahráno prostřednictvím studia SOKIT. 
Zvuková režie : Eduard Parma
Design : Hanka Kubiková S.U.N. Promotion
Manager projektu: http://www.romanpolak.cz

 

Umělci se kterými rád spolupracuji :